יום רביעי, 6 בינואר 2016

עריכה בשידור חי - מה היה לנו בשיעור החולף

השיעור החולף במועדון קרב (שלישי האחרון) לא היה שגרתי. במקום העמקה לטכניקת כתיבה יוצרת שיטתית, קיבלתי טקסטים מכותבים שונים וערכתי אותם אונליין, לעיני כל, עם כל ההתלבטויות שלי בקול רם.

כך לומדים הכי טוב. כך גם אני למדתי לערוך, בחיכוך ישיר עם אנשים שערכו את הטקסטים שלי. פעם זה היה עם עט אדום, היום זה עם "עקוב אחרי שינויים" של הוורד, אבל העיקרון זהה.

מאוד חששתי מהשיעור הזה, כי הוא הסתמך על אילתור אחד גדול, בלי הכנה מוקדמת. אפילו את הטקסטים ללא ראיתי קודם - כי רציתי לייצר חוויה אותנטית לגמרי, כולל התקלות, כולל הגמגומים.

כן, חששתי.

אבל היה מדהים. למרות שהגרון שלי כואב עד עכשיו, ולמרות שתקלה נדירה בשרתים של גוגל מנעה מאנשים רבים להתחבר בתחילת השיעור, היה מדהים. הטקסטים היו בז'אנרים שונים, ברמות שונות. היה שם פרק מדרמה תקופתית, היה שם סיפור קצר וכואב, ופרק מרומן רומנטי.

הניסוי הוכיח את עצמו. כל טקסט הבליט פן שונה בעבודת העריכה. חלק מהתיקונים היו קוסמטיים, חלק עסקו בבלבול זמנים וגופים, חלק בבעיות של POV, חלק בהבנייה נכונה של סצנות.

גם הפן הסובייקטיבי בלט שם, כי עריכה היא דבר סובייקטיבי. שני עורכים שיעסקו באותו טקסט, יניבו שתי תוצאות שונות. אפילו אותו עורך, בימים שונים, יעשה את העבודה אחרת.

אבל כאן עסקנו בתהליך. וכתהליך - זה היה נפלא.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה