יום שבת, 1 בפברואר 2014

הוצאה לאור באמזון של ספרי בלשן - איך להצליח בז'אנר הכי מצליח?

כדי להצליח באמזון לא מספיק לכתוב ספר טוב. צריך גם לדעת לקדם אותו, ואחד ממנועי קידום הספרים המוצלחים בעולם עונה לשם Bookbub. מדובר באתר בעל מיליון מנויים לרשימת התפוצה היומית שלו, שמתמחה בפרסום ימי החינם של ה-KDP, ומתגאה ברשימת ההצלחות הגדולה ביותר שאני מכיר בתחום. חלק גדול מההצלחה שלהם נובע מסטטיסטיקות מדוייקות שהם מנהלים על כל ספר שהם מקדמים - כמה הורידו אותו חינם, כמה הוא מכר בתום ימי החינם, במה הוא עסק, מה כתבו עליו...

כפועל יוצא - הם מסוגלים לנתח את הגורמים שסייעו לו להצליח (או לא להצליח), ולתת ייעוץ לסופרים בהוצאת ספר באמזון, כך שיצליח יותר בימי החינם וגם אחריהם. אני מקפיד לעקוב אחרי הבלוג שלהם, והפעם הם פרסמו עצות הקשורות לז'אנר ה- Mystery, שנחשב לאחד המצליחים ביותר באמזון - אם לא המצליח מכולם.

מה זה Mystery?  בעיקרון מדובר בספרי "בלש", אבל ההגדרה קצת יותר רחבה. כל ספר בו הגיבור פותר תעלומת פשע יכול להיכנס לז'אנר הזה, ויש לו תת ז'אנרים כמו whodunit (פיתרון התעלומה באמצעים לוגיים, כמו אגאתה כריסטי), או hardboiled, שמתמקדים יותר באקשן ובמציאות "מלוכלכת". גם ספרי מתח רגילים יכולים להיכנס לקטגוריה הזו, וספרים שמערבים את העל טבעי.

אז מה Bookbub אומרים על ספרים כאלה? מה העצות שלהם, בהתבסס על ספרים שהצליחו?

1. כריכות בעלות צבעוניות חזקה עושות עבודה טובה. ובמקרה של הספר הזה, שילוב של הומור, אוכל ודמות בלתי שגרתית בטח לא הזיק.




2. גיבורות! באופן עקבי הם רואים הצלחה בספרים בהם הגיבור הוא אשה חזקה, ובז'אנר הזה -גם. כמו כן, כפי שכריכת הספר הזה ממחישה, שילוב של ציטוט ביקורת מחמיא בכריכה - עוזר.




3. ילדים. ישנה הצלחה ברורה לספרים בהם משולבים ילדים, וכשרואים אותם על הכריכה, זה עוזר. ומי ליד הילדה החטופה? נכון, הגיבורה - חוקרת, ולא חוקר.
 



4. בעלי חיים. וחגים. קוראי אמזון אוהבים ספרים בהם מופיעים בעלי חיים, והם גם אוהבים ספרים בהם מוזכרים חגים. כאן יש כלב חמוד ליד עת אשוח של חג המולד. אי אפשר להיכשל כאן...




5. ביקורות טובות. הספר הזה "הפגיז" בביקורות, הן של קוראים והן של מבקרים מפורסמים (גם כאן הביקורת של הניו יורק טיימס מצוטטת על גבי כריכת הספר).




6. הומור. קוראים אוהבים הומור. ובספר הזה יש הרבה ממנו, כפי שניתן ללמוד מהכריכה שלו. ומה עוד ניתן ללמוד מהכריכה? נכון: גיבורה נשית חזקה (אם חד הורית במקרה זה), ציטוט של ביקורת מהללת (במקרה זה - של סופר מתח אחר), ואזכור שייכות לסדרה זוכת פרסים...



7. הומור!!! במקרה זה מדובר בספר שזכה לתואר hilarious, ויש לו חזיר ורוד וחמוד בכריכה. הוא מיועד ישירות לנשים, ומי שרכשה אותו קיבלה בונוס: "מתכון" לשרשרת, שקשורה לעלילה.




כתיבה נעימה!




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה