יום ראשון, 20 באוקטובר 2013

הוצאות הספרים מגלות את אמזון! ככלי חדש שמאפשר לעשוק סופרים...

החדשות הטובות: הוצאות הספרים מגלות את אמזון. 
החדשות הרעות: הן מנצלות את זה לא כדי לקדם את הסופרים - אלא כדי להמשיך ולעשוק אותם.

נדהמתי כששמעתי על זה בפעם הראשונה. כאן אתן מספר כלים שיעזרו לכם להימנע מכך.

***

אבל נתחיל בהתחלה. 

לפני שלושה ימים ניהלתי שיחה ערה עם אחת החברות החדשות בקבוצת העזרה ההדדית לסופרים באמזון. היא סיפרה לי שהוצאת הספרים שלה (השם שמור אצלי מטעמים משפטיים, אבל היא אחת ה"פושריות" הגדולות בתחום) הוציאה לה את הספר באמזון, תמורת 20,000 ש"ח. עשרים אלף ש"ח! 

מעבר לכך, ההוצאה גם טענה שהספר הפך לרב מכר באמזון, ואף מדפיסה קטלוגים בה הספר מוכרז כהצלחה.

הבעיה היתה שההוצאה אמרה לאותה סופרת כי לספר היו מכירות בודדות בלבד, וסירבה לת לה גישה לנתוני האמת של הספר (נתוני זמן אמת של אמזון).

בירור קצר העלה, שההוצאה כלל לא עבדה עבור אותה סופרת. היא פשוט הניחה את הספר באמזון, בתת-תת-תת- קטגוריה שולית, ולחצה על כפתור שיצר לה קמפיין KDP בן 5 ימים רצופים (טעות קטלנית בשיווק הספר).

מדובר, במקרה הטוב ביותר, בחצי יום עבודה. במקרה הרע זה הרס של הספר. ועל זה היא גבתה 20,000 ש"ח. מדובר בשוד לאור היום. פשוט רוע לב וניצול.

***

אז רגע, איך מסבירים את עניין ה"רב מכר"?

די פשוט. לאמזון יש אלפי תתי-קטגוריות, בקרוב לעשר מדינות שונות. חלק מתתי הקטגוריות האלה כוללות מספר זעום של ספרים, שבמדינות מסויימות כלל לא קונים מהן. 

מספיק ליצור תנועה מלאכותית של 3-4 רכישות, וכבר הספר מקבל את התואר "רב מכר" בקטגוריה שלו. זה טוב לתדמית (ולפיתוי סופרים נוספים), אבל לא באמת אומר משהו.

אותו "רב מכר" של הסופרת, היה במקום 850,000 באמזון. מספר המייצג 1-2 מכירות בחודש. אוי לבושה.

***

אני מכיר את אמזון לעומק כבר שנה. למדתי (ויישמתי) את כל הטכניקות הקיימות והמתחדשות כל הזמן, ומעולם לא נתקלתי בספר ששווק שם בצורה כה גרועה. 

כשהתחלתי לברר את הנושא אצל סופרים והוצאות אחרות, מסתבר שזה הנוהג החדש. גובים סכום עתק מהסופר כדי שהספר שלו יהיה באמזון, עושים פעולה בסיסית (שכאן אני מלמד לעשות לבד וחינם), ו... זהו. 

עשרים אלף ש"ח. 
גועל נפש.


***


איך נזהרים מזה?

1. מערכת KDP של אמזון נועדה לסופרים עצמאיים, ומעניקה לבעל החשבון שליטה מלאה בספר. לעולם אל תתנו להוצאת ספרים להעלות את הספר על החשבון שלה. תמיד תתעקשו שהספר יועלה על החשבון שלכם, עם האימייל שלכם והכתובת שלכם. 

אם אתם לא יודעים איך לעשות את זה - פשוט תורידו מכאן את המדריך. 

2. אל תתפתו למילה "רב מכר". זה בולשיט תדמיתי. ספר נמדד במכירות שלו, ויותר מכך: בתמלוגים מהמכירות שלו. 


3. אל תשלמו סכומי עתק להוצאה עבור דברים שאתם יכולים לעשות חינם. המחיר הגבוה ביותר שאפשר לשלם למישהו כדי שיוציא לך את הספר, בצורה הטובה והיעילה ביותר, עם כל הטכניקות השיווקיות שיקדמו אותו, הוא 6,000 ש"ח. לא אגורה מעל.


אמזון היא הדבר הטוב ביותר שקרה לסופרים אי פעם. ודאי לסופרים ישראלים. אל תתנו להוצאות הספרים להרוס לכם את זה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה