יום ראשון, 22 בנובמבר 2015

מפגשי דצמבר במועדון כתב - כתיבה יוצרת מעשית


זה יהיה חודש של גשם, נרות, ברד של סופגניות, הצגות חנוכה לילדים, ושיעורי כתיבה יוצרת שיטתית להורים.

ומה יהיה לנו החודש?

ממש בראשון בחודש, נעבור שיעור חשוב מאוד על טכניקת "ארבעת הרבעים" בעריכה עצמית. כל מי ששולח את הספר שלו לקוראי בטא, או לעורך מקצועי, צריך לדעת לפחות משהו על זה. מדובר בסדרת כללים פשוטה ליישום, שמבהירה את הדברים הכי חשובים בעריכת הספר שלכם. באמת שיעור חובה.

שבוע לאחר מכן, ביום ההולדת שלי, אחגוג את העניין בצלילה לנוסחה ההוליוודית ליצירת עלילות. עכשיו, אל תעקמו לי את האף ותתחילו להתלונן על נוסחאות. תחשבו על זה כמו מתכון לבישול, שממנו תמיד אפשר לגוון - אבל צריך להבין איך הוא פועל ולמה. וכשאני מדבר על הנוסחה ההוליוודית, אני לא מדבר על רובוטריקים 3. אני מדבר על קזבלנקה. זו עומדת להיות תחילתה של כתיבה מופלאה.

ה-15 בדצמבר יחזיר אותנו לחיקן החמים של הדמויות בספר שלנו. נכיר מספר תבלינים בדוקים ומוכחים ליצירת דמויות אהובות במיוחד, כאלה שהקוראים יאהבו להכיר, וישמחו לקחת איתם הלאה, אחרי שהספר שלכם יגיע לסופו המתוק. לפעמים מפתיע לגלות עד כמה דבר כל כך מסתורי, כמו "דמויות אהובות", הוא בעצם פשוט.

ב-22 בחודש, תאריך פטפטני במיוחד, נחזור לעולם המופלא של הדיאלוגים, ונכיר 6 טכניקות מתקדמות לדיאלוגים שכיף לקרוא. תתכוננו לצחוק קצת.

וממש בקצה של השנה, ב-29 בדצמבר, יהיה שיעור בונוס (החמישי בחודש הנוכחי!) שיעסוק ב... סיומים, כמובן. נכיר מספר סוגים של סיומים לספר, שישאירו את הקורא עם טעם טוב בפה, ותיאבון לעוד ספרים שלכם. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה