יום שישי, 6 ביוני 2014

נפתחת ביולי! הסדנא המעשית להכשרת סופרים סדרתיים באמזון

מאת לירון פיין


היי שוב, והפעם יש לי חדשות יוצאות דופן. 

במשך החודשים האחרונים פנו אלי שוב ושוב סופרים, וביקשו שאלמד אותם איך להוציא ספרים באמזון, או שאעזור להם להוציא את הספר שלהם. 

לחלקם באמת עזרתי, אבל אני יודע שלא מספיק. למה? כי אני יודע שסוד ההצלחה האמיתי של הסופרים המקצועיים באמזון טמון בכתיבת מספר ספרים. ועדיף סדרה (עליה אני עובד בימים אלה).

אבל עכשיו מגיע "הדבר האמיתי". סדנא מעשית, ארוכה ומאתגרת, שתהפוך אותך לסופר סדרתי באמזון - וכמעט באותו מחיר בו הייתי מוציא עבורך ספר אחד.


מה ההבדל בין סופר סדרתי לסופר "רגיל"?
סופר "רגיל" מוציא ספר אחד פעם במספר שנים, כשכל ספר עומד בפני עצמו, ללא תכנון או אסטרטגיה. בדרך כלל, אם אין מאחוריו הוצאת ספרים גדולה שדוחפת אותו בכל הכוח (ושותה לו את התמלוגים בקשית), קשה מאוד להצליח כך. עד לאחרונה, רוב הסופרים היו כאלה, ואם הספר הראשון לא הצליח - הם התייאשו והפסיקו. 
סופר סדרתי, לעומת זאת, חושב מראש על הספרים שלו כעל סדרות. כמו "משחקי הכס", "משחקי הרעב", "50 גוונים",  "מפוצלים", "הארי פוטר", "יומני הערפד" ועוד ועוד. הוא נהנה מקהל קוראים נאמן שעוקב אחריו מספר לספר ומחכה לספר הבא שלו...
ומה שיפה זה שכך אפשר להצליח יפה מאוד - גם אם אין לך עדיין שם עולמי! 


רוצה להצטרף להצלחה? עכשיו אפשר
בפעם הראשונה בישראל, אני פותח סדנא מקצועית ויחידה במינה   להכשרת סופרים סדרתיים באמזון.  זו סדנא מעשית לחלוטין, שבמהלכה כל אחד מהמשתתפים יעלה ספר לאמזון באנגלית - או יכתוב במהלכה ספר כדי להעלות לאמזון.
כל משתתפי הסדנא ילמדו את הסודות המקצועיים הכי שמורים של י ויקבלו כלים יקרים וחשובים ביותר , שיאפשרו להם לכתוב ולהוציא ספר אחר ספר אחר ספר, ובסופו של דבר להפוך לסופרים מקצועיים, שממש מתפרנסים מהכתיבה.
הסדנא כוללת עבודה אישית איתי, 1:1, על כל ספר בנפרד, וכן עבודה קבוצתית, מדרבנת ומתמרצת. 


נושאי הסדנא:  
  • טרום כתיבה – בחירת הז'אנר והסגנון +  תכנון סדרה נכון ולטווח ארוך, כדי להבטיח מראש את ההצלחה לאורך זמן. נעשה את זה יחד ובהתאמה אישית לכל סופר והסגנון שלו!
  • הכתיבה, העריכה והשכתוב – איך לכתוב מהר וטוב לקהל יעד אמריקאי, ואיך להתכונן  לתרגום הספר כבר בשלב הכתיבה שלו. כמה פרות קדושות עומדות להישחט כאן, אז... זה לא לעדינים.
  • אתגר " שלושת העמודים ביום"קשה, מאתגר, אבל חשוב מאין כמוהו להצלחה. מה שמבדיל בין מקצועני כתיבה לחובבנים, ומה שייקח אותך אל מעבר למחסומי הכתיבה.
  • סודות התרגום האיכותי והלא יקר לאנגלית – ולא רק לאנגלית! רק החלק הזהיחסוך לך עשרות אלפי ש"ח מדי ספרויגרום לכך שכתיבת הספר הבא והוצאתו תהיה בהישג יד. אגב, מגיע לי מזל טוב, אחד הספרים שלי מתורגם היום לאיטלקית חינם.
  • עימוד הספר הדיגיטלי והפיזי לאמזון. הקטע הטכני והמסובך, שחשוב מאוד לעשות נכון כדי להיראות כמו סופר מקצועי, ולא כמו חובבן (שאיש לא רוצה לקרוא את מה שהוא כתב).
  • עיצוב כריכה מטריפה במחיר מצחיק. החל מהתאמה לקהל היעד, דרך בניית הכריכה, בחירה מבין אלטרנטיבות שונות, וכלה בסוד שיחסוך לך מאות דולרים.
  • העלאת הספר המוכן לאמזון באופן נכון ושיווקי. החלק הזה חשוב במיוחד לסופרים סדרתיים, שמדברים אישית לקהל היעד שלהם. אם יש מפתח אחד להצלחה - כאן הוא נמצא.
  • העמדת הספרים באמזון באופן מושך (קטגוריות, מילות חיפוש ועוד). ה"לחם והחמאה" של ההוצאה באמזון.
  • אפשרויות קידום הספרים באמזון, כבודדים וכסדרה (זה לא אותו  דבר!), בין אם באופן עצמי ובין אם על ידי גורמים מקצועיים מומחים, שלשמחתנו - נגישים ונמצאים בישראל.
  • Beyond Amazon: מה עוד אפשר לעשות עם הספרים? מסתבר שאפשר... וגם צריך.


מבנה הסדנא:
    16 מפגשי ערב בקבוצה, בשעות 18:30-21:30, במשך 4 חודשים. המפגשים עצמם יהיו מעשיים – נעשה דברים יחד, איש איש ולפטופו, נעבור את התהליכים,  נתייעץ, נשאל שאלות... ונענה עליהן. 
    אם יש לך כבר ספר מוכן בעברית – עם סיום הסדנא הוא כבר יהיה בדרכו לאמזון, והספר שאחריו יהיה בחצי הדרך לכתיבה. אם אין לך עדיין – בסיומה סביר שכבר יהיה לך. 

    מועד הפתיחה:
    יולי  2014. קרוב! 
    מחזורי הסדנא יתקיימו בימי שלישי, רביעי וחמישי. מפגש ראשון: ב-1 ביולי, 2 ביולי ו-3 ביולי, בהתאמה.

    מיקום הסדנא:
    אי שם ברחוב ריב"ל, תל  אביב.


    למי זה לא מיועד 
    יש כאלה שמתייחסים לאמזון כאל "מקום לעשות בו כסף", ומוציאים בו ספרי בישול וילדים (לא שיש כסף בספרי ילדים...). למרות שאני מכבד גם אותם, הסדנא הזו לא מיועדת להם. כסופר, אני מעדיף לחנוך וללמד אנשים שמתייחסים לכתיבה כאל אמנות.

    מעבר לכך, זו גם לא סדנת כתיבה יוצרת שמתמקדת בקשרים חברתיים או בחיפוש פרגון. אני לא כאן כדי ללמד אותך לכתוב מאפס. כמי שמתפרנס מכתיבה כמקצוע, ויודע שזה דורש התייחסות כאל עבודה לכל דבר, המטרה שלי היא להפוך גם את הכתיבה שלך למעשית. למשלח יד ומקור פרנסה.


    אז מי כן מוזמנים לסדנא? 
    • סופרים רציניים, שכבר הוציאו ספר אחד בישראל, ורוצים לכתוב עוד.
    • Aspiring authors - מי שעדיין לא הוציאו ספר אבל יש להם את התשוקה והכישרון להפוך את הכתיבה הספרותית למקצוע, ומוכנים להקדיש זמן ומאמצים בכיוון. 
      •  
    אפשר פשוט להגיד שאני מחפש את ה"מאסטר שפים" של הכתיבה: אלה שיכולים להיות סופרים נהדרים ומוכרים - ופשוט לא הגיעו לזה עדיין. כי החיים, נו, מפריעים לנו בדרך.
      

    הרשמה ותשלום 
    את דמי ההרשמה (התשלום הראשון, למעשה) ניתן לשלם באמצעות כרטיס אשראי כדי לשריין מקום, ואילו התשלומים הנותרים יהיו בצ'קים.
     
    עד ה- 10 ביוני, מחיר ההרשמה המוקדמת יהיה 3 תשלומים של  2400 ש"ח (7200 ש"ח), ולאחריו הוא יעלה ל- 9,600 ש"ח. כל זאת ל- 4 חודשים של ליווי צמוד צמוד, בסופם תהיה לך תחילתה של סדרת ספרים באמזון!
     
    מה שנשאר לך לעשות: למהר ולשריין את היום המתאים לך (אם עדיין נותרו מקומות).

    כבר אמרתי לך שאני מתרגש?



    בחירת ימי הסדנא

    אין תגובות:

    הוסף רשומת תגובה