יום שבת, 21 בספטמבר 2013

השיווק באמזון. איך עושים?

אז הוצאת ספר בהוצאה עצמית באמזון, בקינדל ובעותק מודפס, ועכשיו אתה (או את. לשון זכר בפוסט הזה, רק כי בא לי) רוצה לקדם אותו. החדשות הטובות: לא רק אתה רוצה לקדם אותו, גם אמזון תומכת במאבקך הצודק.החדשות הרעות: אמזון תומכת גם באחרים לקדם את הספרים שלהם. אם האלגוריתם שלה רואה פוטנציאל מכירות בספר שלך – הוא יפנה אליו קוראים. אם לא – הוא ייתן להם למצוא אותך בעצמם.

אז, איך מקדמים? יש המון דרכים. באמת המון, אבל הדרך הטובה ביותר היא גם המענגת ביותר. תיכף נגיע אליה, אבל רק כדי לסבר את האוזן, אפרט כמה דרכים פופולאריות:

  • הכללה בתכנית KDP Select של אמזון. זאת תכנית שמאפשרת ללקוחות הפרמיום של אמזון לשאול את הספר שלך חינם (עבורם), אבל בתשלום מלא וגבוה עבורך. הקאץ' שם – התכנית הזו פעילה רק למי שהספר הדיגיטלי שלהם נמצא אך ורק באמזון.
  • שימוש בימי ה"קידום חינם" של KDP Select. התכנית הזו מאפשרת לך לשחרר, מדי פעם, עותקים חינמיים של הספר שלך לקהל הרחב – כך שכל אחד יכול להוריד אותו לזמן מוגבל. אם הקמפיין הזה מוכתר בהצלחה – והרבה אנשים מורידים אותו – אז אמזון מקפיצה אותו בדירוגים. ישנן טכניקות רבות לגרום לכך שאנשים רבים באמת יורידו אותו...
  • השגת ביקורות טובות – ככל שיהיו לספר שלך ביקורות טובות יותר, כך ירכשו אותו יותר. וצריך גם להעלים ולהטביע ולסלק ביקורות רעות... גם זו אמנות.
  • שיפור מתמיד של השער, הכותרת ותיאור הספר. לא יאומן כמה זה יכול להשפיע. וכמה טכניקות מרהיבות יש כדי לעשות זאת.

אבל הדרך הטובה ביותר לשפר את מכירות הספר שלך באמזון, הדרך המענגת ביותר, היא... פשוט להוציא עוד ספר. ואם אפשר- באותו ז'אנר, עם אותם גיבורים, כחלק מסדרה.אמזון אוהבת סופרים פוריים, וכל ספר חדש של הסופר מוצע אוטומטית ללקוחות שרכשו את הספר הקודם שלו. אבל זה רק תחילת הסיפור. עם הופעת הספר השני, אמזון מעירה מחדש את תשומת הלב לספר הראשון.
יתר על כן – עם הופעת הספר השני, פתאום אתה יכול ליצור גם ספר שלישי – שהוא, בעצם, אוסף של שני הספרים הראשונים – במחיר מופחת אטרקטיבי.

הוצאת ספר נוסף אפקטיבית יותר מכל השיטות האחרות. למעשה, רוב הסופרים המצליחים עשו זאת באמצעות סדרת ספרים. אז, למה אתה מחכה?
תתחיל לכתוב. ומהר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה